Programació

Cicle de diàlegs

21 i 28 d'octubre i 4 i 11 de novembre / Sala Beckett

Parlem de clàssics

Entrades

El desig ha travessat la història de la literatura com una força silenciosa i indomable: pot ser anhel o pèrdua, rebel·lia o abisme, connexió o silenci. En aquest cicle, proposem quatre converses en profunditat amb escriptors, traductors i pensadors que ens acostaran a grans veus de la literatura universal que han explorat el desig des de mirades radicalment diferents. Pasolini, Woolf, Tanizaki i Duras: quatre sessions per pensar com el desig es transforma en llenguatge.

 

Pier Paolo Pasolini
21 d’octubre a les 19h
En l’obra de Pasolini, el cos és territori polític, espiritual i poètic: lloc de lluita entre l’instint i la moral, entre la llibertat i la repressió. En aquesta conversa amb Xavier Albertí, ens endinsarem en la passió contradictòria d’un autor que va fer del desig una forma de resistència i una via per repensar la cultura, la religió i la societat del seu temps.

Virginia Woolf
28 d’octubre a les 19h
Què vol una dona que escriu? I què vol una dona que desitja? A través de l’univers de Virginia Woolf, explorarem amb Iris Llop un desig que travessa l’intel·lecte, l’ambigüitat de gènere, la intimitat i el silenci. Des del lirisme subtil fins a la crítica punyent, Woolf obre finestres a formes de desig que desafien les normes, les estructures i el llenguatge mateix.

Junichiro Tanizaki
4 de novembre  les 19h
El desig a l’obra de Tanizaki es mou entre l’ombra i la fascinació, entre el refinament estètic i l’obsessió perversa. Amb Albert Nolla, ens acostarem a una mirada japonesa del desig que qüestiona la llum occidental, la modernitat i els límits del plaer. Una invitació a contemplar la bellesa des de l’ambigüitat i la tensió entre el vell i el nou, l’eròtic i el sagrat.

Marguerite Duras
11 de novembre a les 19h
Escriptora, periodista, activista pels drets de les dones, filòsofa, dramaturga… La vida de Duras va ser llarga i apasionada. Nascuda a la Indoxina, les seves obres tracten el desig, la memòria i l’absència. És autora de L’amant (Premi Goncourt, 1984) i guionista de Hiroshima mon amour (1959). La seva veu literària és una de les més singulars del segle XX. Amb Blanca Llum Vidal, recorrerem els espais de desig que habiten els seus textos on amor i pèrdua es confonen.

Entrades