
Quatre voltes rebels: Víctor Català
El meu clàssic
Mita Casacuberta, Miriam Iscla i Marta Roma
21 de novembre a les 20 h
El meu clàssic. Cicle de quatre espectacles centrats en autores essencials de la literatura catalana: Mercè Rodoreda, Víctor Català, Montserrat Roig i Maria Mercè Marçal. Cada funció serà una peça única que utilitzarà tres llenguatges per parlar de l’autora i la seva obra: la presentació conceptual del seu univers literari en relació amb la identitat, la lectura de textos i la improvisació musical.
CATERINA ALBERT ESCRIU VÍCTOR CATALÀ ESCRIU CATERINA ALBERT
La relació entre realitat i ficció és complicada de gestionar i d’equilibrar, sobretot quan es tracta de representar una vida, amb tota la càrrega d’experiències, memòria, decisions preses o ajornades, ferides i cicatrius, màscares superposades, secrets i de misteri, que actuen activament en la construcció i desconstrucció de qualsevol identitat en relació amb el temps històric que l’emmotlla i la transforma. Si, com en el cas de Víctor Català, aquesta identitat és literàriament i deliberadament construïda, té un component públic, respon a una multiplicitat de noms i arrossega una quantitat gens menyspreable d’interpretacions, el repte és majúscul. Ens endinsarem en aquesta identitat amb una introducció de Mita Casacuberta i la lectura de l’actriu Míriam Iscla acompanyada del violoncel de Marta Roma.

«La consciència no era un pes insuportable, sinó una essència evaporada.»
Víctor Català
Aquest acte forma part del cicle El meu clàssic. Quatre voltes rebels, coorganitzat amb la Institució de les Lletres Catalanes i laperla29.
![]()

![]()
Entrades no numerades, accés a sala per ordre d’arribada.
Teatre La Biblioteca
Entrades








